Sunday, February 13, 2011

さんしょうはいないよ~

今日食べすぎました。とてもよかったよ。(明日ブログで書くつもりです)でも朝はちょっと。。。
Today I ate too much. I was very pleased. (I'll try to write about it tomorrow.) However, this morning....

午前10時ごろ、クラスの準備のために友達と図書館に山椒大夫(さんしょうだゆう)という映画を見に行きました。でも、図書館の受付係は映画を見つけられませんでした。「どこにあるのかな」と「ほかのクラスメートは借りたかもしれない」と思っていました。だけど、実は、クラスの先生が借りました!え。。?
Around 10 in the morning, my friend and I went to Leavey Library to watch the movie, "Sansho the Bailiff," for class. However, when we got there the receptionist could not find the movie. "Where could it have gone?" "Maybe another classmate borrowed it," we thought. Actually, it turns out our professor had checked it out. What the...??

No comments:

Post a Comment