Tuesday, February 15, 2011

Hot Pot Belly!

先週の土曜日になべ食べ放題しました。アールネーションズで会った二人女性と他の友達と食べに行きました。中国人だからいいなべのレストランをおすすめしてくれました。
Last Saturday I went to an all-you-can-eat hot pot restaurant with two girls from All Nations and my friend Matt. Because they are Chinese Chinese, they brought me and Matt to their recommended hot pot place.

Becky on the left, Annie on the right.

たっくさん食べ物を注文しました。肉(牛、鳥、羊)、海の幸(魚、コンブ)、めん、野菜(キャベツ、かぼちゃ、もやし)、その他(とうふ、魚・牛ボール、キノコ)全部食べました。
We ordered a TON of food. A rough sampling of the things we ate: meat (beef, chicken, lamb), seafood (fish, seaweed), noodles, veggies (cabbage, pumpkin, pea sprouts), and many more (tofu, meat/fish balls, mushrooms).

注文した食べ物の半分

後で少し休んだが。。すぐにデザートを食べに行きました。
Even though our stomachs were bursting (or at least mine was), afterward we went out to eat dessert.

ワァ~~もっと食べられますか?

安くておいしかったかき氷食べました。一つずつトッピング五つ選べました。一つは小豆、ココナッツゼリー、杏仁豆腐、もち、練乳でした。他のは桃、ココナッツゼリー、タロイモのもち、プリン、練乳でした。上の茶色ソースは黒みつでした。
Matt took us to a fairly cheap place for some good shaved ice. For each on, we got to choose five(!) toppings. Our first had red beans, coconut jelly, almond tofu, mochi, and condensed milk. The second had peaches, coconut jelly, taro mochi, flan, and condensed milk. The brown sauce on top was a brown sugar syrup - super delicious!

最終に隣のお店に入りました。あ~久しぶりUFOキャッチャーがありました!日本としてちょっと違ったけどうれしかった。
Lastly, we went into an Asian looking shop to look around. And..... ba bum! There were UFO catchers! There were a bit different from the ones in Japan, but still, I was excited.

1 try = fail. :(

その日昼ごはんだけ食べました~~ でもいっぱい食べておいしかったから大丈夫ですね。
That day I only ate lunch, but because it was a meal x3 it works out, yeah?


New Chong Qing in Alhambra.

No comments:

Post a Comment